Prawdą jest, że marketing kuponowy wymaga kompleksowej strategii oraz umiejętnego korzystania z technologii w celu zapewnienia realizacji celów. Jednak portale kuponowe mogą okazać się skutecznym sposobem na zwiększenie świadomości o marce i dźwignią sprzedaży. Portale mają szeroki zasięg i dostęp do ogromnej bazy użytkowników, które mogą przyczynić się do zyskania nowych klientów i ich lojalności. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z portalami kuponowymi, oto kilka wskazówek, które pomogą ci upewnić się, że współpraca będzie skuteczna.
Jak najefektywniej współpracować z portalami kuponowymi :
1. Aktywne zarządzanie relacjami
Najlepszym sposobem na korzystanie z portali kuponowych jest ściśła współpraca ze stroną przeciwną – portalem kuponowym budującym strategię na wymiar dla twojej marki. To pozwoli ci realizować właściwe decyzje, optymalizować kampanie i zapewnić ich mierzalność podczas realizacji założonych celów. Jeśli nie masz zapas czasu i środków, aby zapewnić sobie zawsze aktualne informacji, nie należy oczekiwać więcej niż średnie wyniki..
2. Dokładny dobór partnerów
Nie musisz pracować z setkami portali kuponowych, aby uzyskać pożądane wyniki. Właściwy dobór i selekcja partnerów pozwala realizować działania marketingowe zgodnie z założonymi planami i budgetem. Ocena wszystkich portali, jednakże jest prawie niemożliwa. Dlatego jest istotne, aby współpracować z partnerami, którzy są innowacyjni i skoncentrowani na osiąganiu wyników.
3. Zapewnienie zgodności
Menedżerowie powinni mieć jasność co do tego, co jest dopuszczalnym działaniem na portalach kuponowych. Często można spotkać się z zakupem znaków towarowych jako słów kluczowych w Google AdWords, promocją nieaktualnych ofert czy zmuszania do taktyki klikania. Skuteczną metodą aktywnego śledzenia portali kuponowych jest raz na tydzień sprawdzenie stron dużych partnerów i kontrola czy wszystko jest prawidłowo zabezpieczone.
4. Wynagrodzenie ustalone według ceny
Coraz częściej detaliści starają się zrównać kwotę prowizji z promowanych działań z upustem dla klienta. Na przykład klient, który dotarł na podstawie newslettera portalu kuponowego może okazać się o wiele bardziej wartościowy niż klient, który przyszedł po wyszukiwaniu po znaku towarowym i był już w koszyku. Aby stworzyć działającą relację z portalem kuponowym, warto dostosować strukturę prowizji i wynagradzać swoich partnerów od działań, które są tego warte i uniknąć płacenia tych kontrproduktywnych. Twoja strategia kuponowa powinna skupić się na górnej części lejka, głównie na pozyskaniu klientów oraz zapobieganiu opuszczeniu klienta koszyka przed zapłatą.
5. Oferty i ich umieszczenie
Po wybraniu swojego partnera, można skupić się na budowaniu relacji z indywidualnym portalem kuponowym i korzystać ze wszystkich oferowanych przez różne programy możliwości (portale społecznościowe, e-mail, category placement, …).
6. Śledzenie wyników
Ważne jest, aby korzystać z platformy śledzenia, która pozwoli ci uzyskać pełny obraz tego, skąd przychodzą klienci. Prawidłowe śledzenie pokaże, które działalności pomocnicza są przyrostowe a które obniżają marże. Monitorowanie i analiza zachowania klientów regularnie pozwala zrozumieć, co zwiększa średnią wartość zamówień i poprawić osiągnięcia swoich celów.
7. Aktualizacja inforamacji
Może się to wydawać oczywiste, ale ważne jest, aby zachować tylko aktualne oferty. Trzeba zabezpieczyć aktywne dodawanie i usuwanie kuponów i promocji, aby uniknąć zniechęceniu klienta, że nie jest w stanie skorzystać z oferty, która już wygasła. Wypróbuj kilka różnych rodzajów ofert, aby zobaczyć, jak działa rynek. Wielu handlowców woli oferty przyciągające nowych klientów i zwiększające średnią wartość zamówienia.