Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej jako „OWH”) regulują warunki świadczenia usług przez Pakiet Plus Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Czyżówka 16, 30-526 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000611523, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie Wydział XI Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy, REGON 364149444, NIP 5472159963, kapitał zakładowy 5.000,00 złotych wniesiony w całości (dalej jako „Usługodawca”).

 

I. Definicje pojęć, przedmiot Umowy

1. Poniższe pojęcia posiadają następujące znaczenie:

a) Usługodawca – Pakiet Plus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, opisana w nagłówku powyżej, świadcząca usługi związane z dystrybucją Dodatków Reklamowych na rzecz Klientów.

b) Klient – przedsiębiorca prowadzący działalność handlową online lub wysyłkową, bądź inny przedsiębiorca lub podmiot, który złożył zamówienie na dystrybucję Dodatków Reklamowych za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej prowadzonej przez Usługodawcę.

c) Czas Trwania Kampanii – okres dystrybucji Dodatków Reklamowych za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej, ograniczony do określonego dnia lub miesiąca w roku kalendarzowym wskazanym w zamówieniu.

d) Partner Sprzedaży Wysyłkowej – przedsiębiorca prowadzący działalność wysyłkową lub sklep internetowy, który sprzedaje i dostarcza drogą wysyłkową towary z określonych grup produktowych klientom końcowym.

e) Sieć Sprzedaży Wysyłkowej – sieć Pakiet Plus, prowadzona przez Usługodawcę w celu świadczenia usług marketingu bezpośredniego, dzięki której Usługodawca we współpracy z Partnerami Sprzedaży Wysyłkowej zapewnia dostarczanie Dodatków Reklamowych do klientów końcowych.

f) Strona Internetowa PAKIET PLUS – serwis internetowy dostępny pod adresem: https://pakietplus.pl/, za pośrednictwem którego Usługodawca oferuje platformę realizacji usług dystrybucji Dodatków Reklamowych w ramach Sieci Sprzedaży Wysyłkowej.

g) Dodatki Reklamowe – ulotki, katalogi, vouchery, próbki produktów oraz inne podobne dodatki reklamowe, których dystrybucję Klient zamawia u Usługodawcy zgodnie z niniejszymi OWH, w celu promocji sprzedaży swoich towarów lub usług lub w innych celach reklamowych i promocyjnych. Dodatki Reklamowe są dostarczane Usługodawcy przez Klienta w odpowiedniej liczbie egzemplarzy, bądź projektowane lub drukowane przez Usługodawcę na podstawie dokumentów graficznych dostarczonych przez Klienta.

h)Usługi Dodatkowe – usługi graficzne, drukarskie lub inne powiązane usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta na podstawie odrębnego zamówienia, jako uzupełnienie lub w związku z dystrybucją Dodatków Reklamowych lub Katalogu Bonusów Offline.

i) Katalog Bonusów Offline – katalog kuponowy, katalog Karty Sezonowej lub inny drukowany katalog zawierający zniżki, bonusy i kupony dla klientów sklepów internetowych i wysyłkowych Klientów, bądź inną formę reklamy Klientów, którego produkcja i dystrybucja w ramach Sieci Sprzedaży Wysyłkowej realizowana jest przez Usługodawcę.

j) Plan Wydawniczy – dokument zawierający informacje o kosztach i terminach składania zamówień na powierzchnię reklamową w Katalogu Bonusów Offline, terminach dostarczenia materiałów graficznych do Usługodawcy, terminach produkcji, wysyłki i dystrybucji poszczególnych Katalogów Bonusów Offline. Aktualny Plan Wydawniczy publikowany jest na Stronie Internetowej PAKIET PLUS i zawiera: a) datę zamknięcia Katalogu Bonusów Offline, b) planowaną liczbę egzemplarzy Katalogu Bonusów Offline oraz c) planowaną datę włączenia Katalogu Bonusów Offline do dystrybucji w Sieci Sprzedaży Wysyłkowej.

k) Umowa – umowa o świadczenie usług, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się (i) zapewnić Klientowi dystrybucję Dodatków Reklamowych wraz z wysyłką w ramach sprzedaży wysyłkowej do klientów końcowych, bądź (ii) zapewnić realizację Usług Dodatkowych lub (iii) udostępnić powierzchnię reklamową w Katalogu Bonusów Offline oraz jego dystrybucję wraz z wysyłką w ramach sprzedaży wysyłkowej do klientów końcowych.

l) Strona Umowy – Usługodawca lub Klient

2. Usługodawca zobowiązuje się do zapewnienia dystrybucji Dodatków Reklamowych za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej, w ramach której Partnerzy Sprzedaży Wysyłkowej będą dołączać Dodatki Reklamowe do swoich przesyłek z towarami (paczek) i wysyłać je wraz z nimi do klientów końcowych. Usługodawcy przysługuje wynagrodzenie od Klienta w ustalonej wysokości za zapewnienie dystrybucji Dodatków Reklamowych do klientów końcowych.

3. Niniejsze OWH mają zastosowanie do wszystkich stosunków handlowych zawieranych pomiędzy Usługodawcą a Klientem w zakresie wyżej wymienionego przedmiotu Umowy.

4. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza akceptację treści niniejszych OWH. Odmienne, sprzeczne lub uzupełniające ogólne warunki handlowe Klienta staną się częścią Umowy jedynie w przypadku bezwarunkowej, pisemnej zgody Usługodawcy na ich obowiązywanie.

5. Indywidualne ustalenia zawarte pomiędzy Stronami w poszczególnych przypadkach (w tym zaakceptowane zamówienia, porozumienia dodatkowe, aneksy i zmiany) mają pierwszeństwo przed niniejszymi OWH. Treść takich ustaleń musi zostać potwierdzona w formie pisemnej umowy lub pisemnego potwierdzenia ich treści wystawionego przez Usługodawcę.

II.     Zamówienie

1. Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą w celu uzyskania oferty na świadczenie usługi wysyłki Dodatków Reklamowych, zajęcia powierzchni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline i jego dystrybucji, lub świadczenia Usług Dodatkowych, zgodnie z niniejszymi OWH. W odpowiedzi na kontakt Usługodawca przygotuje ofertę, która będzie zawierać zestawienie cen poszczególnych usług podlegających zamówieniu. Klient może zamówić usługi Usługodawcy zgodnie ze złożoną ofertą składając Usługodawcy wiążące zamówienie. Wzór formularza zamówienia dostępny jest na Stronie Internetowej PAKIET PLUS.

2. Zamówienie powinno być podpisane przez Klienta (jego reprezentantów) i dostarczone Usługodawcy drogą mailową na adres info@pakietplus.pl.

3. Zamówienie Klienta musi zawierać:

a)    dane Klienta w następującym zakresie: nazwa firmy, siedziba/miejsce prowadzenia działalności, REGON, NIP, VAT UE oraz dane osoby uprawnionej do działania w imieniu Klienta;

b)    rodzaj zamówionej usługi;

c)    liczbę Dodatków Reklamowych do dystrybucji za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej;

d)    określenie Partnerów Dostaw, za pośrednictwem których Klient chciałby wysyłać Dodatki Reklamowe;

e)    żądany czas lub datę dystrybucji Dodatków Reklamowych;

f)     termin dostarczenia Dodatków Reklamowych lub dokumentów graficznych do realizacji Usługi Dodatkowej przez Klienta;

g)    określenie (opis i treść) Usług Dodatkowych zamówionych przez Klienta;

h)    w przypadku zamówienia powierzchni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline: rodzaj i określenie Katalogu Bonusów Offline zgodnie z obowiązującym Planem Wydawniczym oraz zakres zamówionej powierzchni reklamowej;

i)     cenę zgodnie z ofertą Usługodawcy;

j)     oświadczenie Klienta, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Handlowymi na Stronie Internetowej PAKIET PLUS w ich obowiązującej i aktualnej wersji, rozumie ich treść w całości i akceptuje je bez zastrzeżeń oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Klient powinien w zamówieniu wyrazić również zgodę Usługodawcy na nieodpłatne użycie logo i nazwy handlowej Klienta, wyłącznie w celu przedstawienia referencji.

4. Zamówienie staje się skuteczne wobec Usługodawcy z chwilą jego doręczenia w sposób określony w punkcie II.2. niniejszych OWH i z taką chwilą Umowa zostanie skutecznie zawarta. Usługodawca ma prawo anulować zamówienie, jeśli nie zostało ono dostarczone w terminie określonym w punkcie II.6. niniejszych OWH.

5. Usługodawca uwzględni jedynie takie zamówienie Klienta, które będzie skuteczne zgodnie z punktem III.4. niniejszych OWH.

6. Klient jest zobowiązany dostarczyć zamówienie Usługodawcy nie później niż 14 dni przed planowaną datą dystrybucji Dodatków Reklamowych. W przypadku zamówienia powierzchni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline, Klient zobowiązany jest dostarczyć pisemne zamówienie Usługodawcy nie później niż do daty zamknięcia określonej w Planie Wydawniczym, w przeciwnym razie nie będzie możliwe umieszczenie żądanej powierzchni reklamowej w planowanym wydaniu Katalogu Bonusów Offline.

III. Prawa i obowiązki Usługodawcy

Ogólne prawa i obowiązki Usługodawcy

1. Usługodawca zobowiązuje się, na podstawie skutecznego zamówienia (zgodnie z punktem II.4. niniejszych OWH), do realizacji na rzecz Klienta dystrybucji jego Dodatków Reklamowych lub Katalogów Bonusów Offline (w tym do udostępnienia powierzchni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline) za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej lub wykonania Usług Dodatkowych określonych w skutecznie złożonym zamówieniu.

2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązań wynikających z niniejszych OWH ani z Umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej (tj. jakiegokolwiek zdarzenia pozostającego poza kontrolą Stron, a w szczególności pożaru, trzęsienia ziemi, powodzi lub innej klęski żywiołowej, wybuchu, strajku, sabotażu, aktu terroryzmu lub wojny, stanu nadzwyczajnego, zmian prawnych, aktów władzy państwowej lub samorządowej, embarga, blokady lub ograniczenia handlowego).

3. Usługodawca ma prawo zweryfikować, czy zamówienie Klienta zostało złożone przez osobę uprawnioną, a także potwierdzić tożsamość Klienta i w razie wątpliwości jest uprawniony do zażądania od Klienta stosownych dokumentów.

Prawa i obowiązki Usługodawcy w zakresie dystrybucji Dodatków Reklamowych oraz realizacji Usług Dodatkowych

1. W przypadku dostarczenia Dodatków Reklamowych przez Klienta, Usługodawca jest uprawniony do ich wykorzystania wyłącznie w celu realizacji dystrybucji za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej.

2. W przypadku zamówienia prac graficznych jako Usługi Dodatkowej, Usługodawca jest uprawniony do wykorzystania materiałów graficznych dostarczonych przez Klienta wyłącznie w celu przygotowania Dodatków Reklamowych Klienta. Jakiekolwiek ingerencje graficzne (np. korekta błędów gramatycznych i stylistycznych) w dostarczone dokumenty graficzne mogą być dokonane przez Usługodawcę wyłącznie po uprzednim pisemnym lub mailowym wyrażeniu zgody przez Klienta.

3. Usługodawca ma prawo odmówić dystrybucji Dodatków Reklamowych lub realizacji Usług Dodatkowych na podstawie dokumentów graficznych, które nie odpowiadają skutecznemu zamówieniu lub których treść jest sprzeczna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, narusza uzasadnione interesy Usługodawcy lub szkodzi uzasadnionym interesom osób trzecich lub ich dobrom osobistym, zawiera treści dyskryminujące (w szczególności ze względu na wiek, płeć, wykształcenie, pochodzenie, narodowość, orientację seksualną, przekonania religijne lub polityczne), obrażające uczucia osób trzecich lub grup społecznych (w tym uczucia religijne lub patriotyczne, albo kwestionujące prawdę historyczną), o charakterze politycznym, zawierające jakiekolwiek elementy, które mogą zostać uznane za zachętę lub aprobatę dla działań nielegalnych, naruszające reguły uczciwej konkurencji, wulgarne, pornograficzne, obraźliwe lub obsceniczne.

4. Jeżeli Klient, w ramach zamówienia, nie dostarczy gotowych Dodatków Reklamowych, lecz zleci ich przygotowanie lub druk Usługodawcy (Usługi Dodatkowe), zobowiązany jest dostarczyć materiały graficzne w terminie określonym w zamówieniu. Po otrzymaniu dokumentów graficznych, Usługodawca jest zobowiązany do ich weryfikacji i poinformowania Klienta o ich nieprzydatności lub konieczności uzupełnienia. Usługodawca zobowiązany jest do przesłania projektu graficznego Dodatków Reklamowych (w ramach realizowanej Usługi Dodatkowej, jeśli została zamówiona i Strony Umowy tak uzgodniły) do akceptacji przez Klienta. Po zatwierdzeniu projektu graficznego Dodatków Reklamowych przez Klienta, Usługodawca zapewni ich wydruk w wymaganej jakości i ilości.

5. Usługodawca zwróci materiały graficzne przeznaczone do realizacji Usług Dodatkowych wyłącznie na wyraźne żądanie Klienta, przy czym żądanie to musi zostać określone w zamówieniu.

6. Usługodawca gwarantuje Klientowi realizację Usług Dodatkowych w standardowej jakości druku, przy czym jakość ta jest ograniczona jakością materiałów graficznych lub innych dokumentów dostarczonych przez Klienta.

IV. Prawa i obowiązki Klienta

Prawa i obowiązki Klienta w zakresie dystrybucji Dodatków Reklamowych oraz realizacji Usług Dodatkowych

1. Klient zobowiązuje się dostarczyć Dodatki Reklamowe Usługodawcy w terminie oraz ilości określonych w skutecznym zamówieniu, do miejsca wskazanego przez Usługodawcę. Miejscem dostawy Dodatków Reklamowych jest magazyn Usługodawcy lub magazyn Partnera Sprzedaży Wysyłkowej. Dokładny adres dostawy zostanie przekazany Klientowi przez Usługodawcę przed rozpoczęciem dystrybucji Dodatków Reklamowych i zostanie wskazany w zamówieniu.

2. Klient jest zobowiązany dostarczyć Usługodawcy dokumenty niezbędne do graficznego opracowania Dodatków Reklamowych w ramach zamówionej Usługi Dodatkowej lub do ich druku w terminie i zakresie uzgodnionym w złożonym skutecznie zamówieniu.

3. W przypadku niedostarczenia przez Klienta Dodatków Reklamowych do Usługodawcy w terminie i miejscu określonym w złożonym skutecznie zamówieniu, lub w przypadku dostarczenia Dodatków Reklamowych nienadających się do dołączenia do przesyłek (wadliwe Dodatki Reklamowe), termin realizacji ich dystrybucji przez Usługodawcę ulega odpowiedniemu przedłużeniu. Nowy termin realizacji rozpoczyna bieg z chwilą prawidłowego dostarczenia poprawionych Dodatków Reklamowych nadających się do wysyłki wraz z paczkami. W przypadku opóźnienia dostawy Dodatków Reklamowych przez Klienta o 3 dni lub więcej, Usługodawca może zaproponować Klientowi alternatywny termin dystrybucji Dodatków Reklamowych lub jednostronnie anulować dane zamówienie. W przypadku anulowania zamówienia przez Usługodawcę z powodu niedostarczenia lub dostarczenia wadliwych Dodatków Reklamowych przez Klienta Usługodawcy przysługuje kara umowna (ryczałtowe odszkodowanie) w wysokości 30% uzgodnionego wynagrodzenia, zgodnie z treścią zamówienia. Kara umowna staje się wymagalna po upływie 7 dni od dnia doręczenia pisemnego wezwania do zapłaty. Usługodawca może dochodzić odszkodowania przenoszącego wartość zastrzeżonej kary umownej.

4. Jeżeli dokumenty graficzne, o których mowa w punkcie IV.2. niniejszych OWH, nie zostaną dostarczone Usługodawcy w sposób należyty i terminowy, terminy dystrybucji Dodatków Reklamowych ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. W przypadku opóźnienia w dostarczeniu materiałów graficznych wynoszącego 3 dni lub więcej, Usługodawca ma prawo jednostronnie anulować dane zamówienie Klienta. W przypadku anulowania zamówienia przez Usługodawcę z powodu niedostarczenia lub wadliwego dostarczenia materiałów graficznych przez Klienta Usługodawcy przysługuje kara umowna (ryczałtowe odszkodowanie) w wysokości 30% uzgodnionego wynagrodzenia, zgodnie z treścią zamówienia. Kara umowna staje się wymagalna po upływie 7 dni od dnia doręczenia pisemnego wezwania do zapłaty. Powyższe nie narusza prawa Usługodawcy do dochodzenia dalszego odszkodowania przenoszącego wartość zastrzeżonej kary umownej.

5. Jeżeli Klient dostarczy Usługodawcy mniejszą liczbę Dodatków Reklamowych niż uzgodniona w celu ich dystrybucji, Usługodawca będzie zobowiązany do dystrybucji jedynie tej mniejszej liczby w uzgodnionym terminie. Dystrybucja brakującej ilości zostanie przeprowadzona po dostarczeniu brakujących egzemplarzy w alternatywnym terminie, na podstawie odrębnych ustaleń. W przypadku dostarczenia przez Klienta większej liczby Dodatków Reklamowych, Usługodawca zobowiązany jest do dystrybucji jedynie liczby egzemplarzy określonej w skutecznie złożonym zamówieniu w uzgodnionym terminie, a nadwyżka może zostać rozdystrybuowana wyłącznie na podstawie odrębnej Umowy.

6. Klient ponosi odpowiedzialność za zapewnienie ważności wszystkich kodów rabatowych zamieszczonych w Dodatkach Reklamowych przez co najmniej cztery tygodnie po zakończeniu Czasu Trwania Kampanii. W przypadku, gdy warunek ten nie może zostać spełniony, Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Usługodawcę. Jeżeli termin ważności kodów rabatowych nie spełnia powyższego wymogu, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne utracone przychody wynikające ze skróconego okresu ważności kodów.

Prawa i obowiązki Klienta w przypadku zamówienia powierzchni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline

7. W przypadku zamówienia powierzchni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline, Klient zobowiązuje się dostarczyć Usługodawcy materiały graficzne w terminie określonym w Planie Wydawniczym. Materiały graficzne muszą być zgodne z wymiarami oraz wymaganiami technicznymi wskazanymi w Umowie lub zamówieniu.

8. Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że Usługodawca ma prawo do jednostronnego anulowania zamówienia, jeżeli materiały graficzne, o których mowa w punkcie IV.7. niniejszych OWH, nie zostaną dostarczone Usługodawcy w sposób należyty i terminowy. W przypadku anulowania zamówienia przez Usługodawcę z powodu niedostarczenia lub wadliwego dostarczenia materiałów graficznych przez Klienta zgodnie z niniejszym postanowieniem, Usługodawcy przysługuje kara umowna (ryczałtowe odszkodowanie) w wysokości 40% uzgodnionego wynagrodzenia, zgodnie z treścią zamówienia. Kara umowna staje się wymagalna po upływie 7 dni od dnia doręczenia pisemnego wezwania Usługodawcy do zapłaty. Powyższe nie narusza prawa Usługodawcy do dochodzenia dalszego odszkodowania przenoszącego wartość zastrzeżonej kary umownej.

Opłaty za anulowanie

9. W przypadku anulowania przez Klienta skutecznie złożonego zamówienia na dystrybucję Dodatków Reklamowych, realizację Usług Dodatkowych lub powierzchnię reklamową w Katalogu Bonusów Offline, Usługodawcy przysługuje opłata za anulowanie w następującej wysokości:

a) 25% uzgodnionego wynagrodzenia – w przypadku anulowania zamówienia przez Klienta nie później niż 56 dni przed terminem dostarczenia materiałów graficznych lub Dodatków Reklamowych, określonym w zamówieniu;

b) 50% uzgodnionego wynagrodzenia – w przypadku anulowania zamówienia przez Klienta nie później niż 21 dni przed terminem dostarczenia materiałów graficznych lub Dodatków Reklamowych, określonym w zamówieniu;

c) 100% uzgodnionego wynagrodzenia – w przypadku anulowania zamówienia przez Klienta na mniej niż 21 dni przed terminem dostarczenia materiałów graficznych lub Dodatków Reklamowych, określonym w zamówieniu.

Klient ma prawo anulować zamówienie zgodnie z punktem IV.9. niniejszych OWH, wysyłając stosowną informację drogą mailową na adres: info@pakietplus.pl lub na adres e-mail właściwego przedstawiciela handlowego Usługodawcy. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za anulowanie w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do zapłaty wystosowanego przez Usługodawcę.

Pozostałe prawa i obowiązki Klienta

10. Klient ponosi odpowiedzialność za to, że Dodatki Reklamowe lub materiały graficzne dostarczone przez Klienta w celu ich opracowania lub druku są zgodne z prawem państwa, w którym będą dystrybuowane, odpowiednio, dla którego są przeznaczone oraz z umowami międzynarodowymi, których to państwo jest stroną, a ich dystrybucja nie narusza ani nie godzi w prawa osób trzecich (w szczególności, lecz nie wyłącznie, prawa do znaków towarowych, autorskie prawa majątkowe lub inne prawa objęte ochroną przemysłową bądź prawa własności intelektualnej). Na żądanie Usługodawcy, Klient zobowiązany jest udowodnić powyższe okoliczności, a także wykazać, że twierdzenia faktyczne stanowiące treść tych Dodatków Reklamowych lub materiałów graficznych są prawdziwe, zgodne z dobrymi obyczajami, zasadami etycznymi i nie naruszają porządku publicznego. Klient ponosi również odpowiedzialność wobec Usługodawcy za zgodność Dodatków Reklamowych dostarczonych przez Klienta do dystrybucji lub materiałów graficznych dostarczonych w celu ich opracowania lub druku z przepisami prawa regulującymi formę i treść reklamy.

11. Klient oświadcza, że jest świadomy, iż Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść Dodatków Reklamowych ani materiałów graficznych dostarczonych w celu ich opracowania lub druku oraz materiałów graficznych przeznaczonych do publikacji w przestrzeni reklamowej w Katalogu Bonusów Offline, a odpowiedzialność tę ponosi wyłącznie Klient, zgodnie z postanowieniami punkt IV.10. niniejszych OWU. W związku z powyższym, w przypadku gdyby osoba trzecia zgłosiła wobec Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia w tym zakresie, Klient zobowiązuje się do niezwłocznego zaspokojenia tych roszczeń.

V. Warunki rozliczeń i płatności

1. Klient zobowiązuje się uiścić cenę za zamówione usługi wraz z obowiązującą stawką podatku VAT na podstawie faktury wystawionej przez Usługodawcę.

2. W przypadku, gdy Usługodawca wystawi fakturę pro forma na podstawie zamówienia Klienta, fakturując zaliczkę na poczet ceny, i prześle tak wystawioną fakturę pro forma na adres e-mail Klienta, Klient zobowiązany jest do dokonania na rzecz Usługodawcy płatności zaliczki za usługi nie później niż w terminie siedmiu dni od daty wystawienia faktury pro forma. Za dokonanie płatności uznaje się zaksięgowanie środków na rachunku bankowym Usługodawcy wskazanym na fakturze. W przypadku dokonania przedpłaty, Usługodawca wystawi i prześle Klientowi fakturę w terminie 14 dni od dnia otrzymania płatności. W przypadku opóźnienia Klienta w zapłacie ceny za zamówione Usługi, Usługodawca ma prawo według własnego uznania zdecydować o anulowaniu zamówienia lub zawieszeniu realizacji zamówionej usługi.

3. Na podstawie pisemnego porozumienia pomiędzy Usługodawcą a Klientem, warunki rozliczeń i płatności określone w punkcie V niniejszych OWH mogą zostać zmienione na inny sposób uzgodniony przez Strony.

4. Wszelkie opłaty związane z przelewem ponosi w całości Klient.

5. Za dowód na wykonanie Usługi przez Usługodawcę Strony uznają w szczególności oświadczenia Partnerów Sprzedaży Wysyłkowej o ilości Dodatków Reklamowych rozdystrybuowanych za pośrednictwem Sieci Sprzedaży Wysyłkowej lub dowody nadania określonych przesyłek przez Partnerów Sprzedaży Wysyłkowej.

VI. Poufność

1. W trakcie realizacji Umowy Strona może uzyskać informacje od drugiej Strony, które jedna Strona („Strona ujawniająca”) ujawnia drugiej Stronie („Stronie otrzymującej”) lub o których Strona otrzymująca dowiaduje się w trakcie wykonywania Umowy, w szczególności strategie biznesowe i rynkowe, informacje o cenach, dane sprzedażowe, dane klientów, plany marketingowe, warunki współpracy, warunki zaopatrzenia i zakupu oraz inne dane finansowe i handlowe (zwane dalej „Informacjami Poufnymi”).

2. Strony zobowiązują się wykorzystywać Informacje Poufne wyłącznie w celu realizacji niniejszej Umowy i jedynie w niezbędnym zakresie, tak aby Informacje Poufne znały wyłącznie te osoby działające lub zatrudnione przez Strony, których znajomość tych informacji jest konieczna do prawidłowego wykonania Umowy.

3. Strona otrzymująca zobowiązuje się stosować co najmniej taki sam poziom należytej staranności w ochronie Informacji Poufnych Strony ujawniającej, jaki stosuje w celu ochrony własnych informacji poufnych. W szczególności zobowiązanie to obejmuje podejmowanie rozsądnych środków mających na celu zabezpieczenie Informacji Poufnych przed nieuprawnionym ujawnieniem, kopiowaniem lub wykorzystaniem.

4. Obowiązek zachowania poufności nie dotyczy (i) Informacji Poufnych, które w momencie ujawnienia są publicznie znane i co do których Strona otrzymująca może to wiarygodnie wykazać, (ii) Informacji Poufnych, które po ujawnieniu stały się publicznie znane, pod warunkiem, że ujawnienie nie nastąpiło z naruszeniem obowiązku poufności wynikającego z Umowy lub prawa, (iii) Informacji Poufnych, które Strona otrzymująca posiadała już przed ujawnieniem i bez obowiązku zachowania poufności wobec tych informacji i które nie zostały pozyskane w sposób bezprawny, (iv) Informacji Poufnych niezależnie opracowanych przez Stronę otrzymującą bez wykorzystania Informacji Poufnych Strony ujawniającej, co Strona otrzymująca może wiarygodnie wykazać, lub (v) sytuacji, w których Strona otrzymująca jest zobowiązana do ujawnienia Informacji Poufnych na mocy przepisów prawa lub decyzji właściwego organu.

5. Obowiązek zachowania poufności na podstawie niniejszego punktu VI obowiązuje przez czas trwania Umowy oraz przez okres dalszych trzech lat.

VII. Postanowienia końcowe

1. Niniejsze OWH wchodzą w życie z dniem 1 października 2025 roku. Wszystkie stosunki umowne zawarte pomiędzy Klientem a Usługodawcą od dnia wejścia w życie OWH będą regulowane zgodnie z niniejszymi OWH, o ile nie postanowiono inaczej.

2. Spory pomiędzy Usługodawcą a Klientem wynikające ze stosunku umownego regulowanego niniejszymi OWH, jak również związane z nimi roszczenia odszkodowawcze, będą rozstrzygane wyłącznie przez sąd właściwy siedziby Usługodawcy, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.

3. W przypadku, gdy niniejsze OWH wymagają formy pisemnej, za formę pisemną uważa się również wiadomość przesłaną drugiej Stronie pocztą elektroniczną na jej adres e-mail. Powyższe nie ma zastosowania do wypowiedzenia stosunku umownego – w takim przypadku oświadczenie o wypowiedzeniu musi zostać doręczone drugiej Stronie w formie pisemnej za pośrednictwem listu poleconego.

4. Klient nie jest uprawniony do przenoszenia praw i obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy.

5. Klient potwierdza, że przed przesłaniem pisemnego zamówienia do Usługodawcy (zgodnie z punktem II.2. niniejszych OWH), zapoznał się z treścią OWH opublikowaną na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, w pełni zrozumiał ich treść, akceptuje je bez zastrzeżeń i zobowiązuje się ich przestrzegać. Klient wyraża również zgodę na stosowanie prawa Rzeczpospolitej Polskiej jako prawa właściwego dla ustalania, interpretacji i stosowania odpowiednich praw, obowiązków i zobowiązań Stron przewidzianych w niniejszych OWH lub związanych z ich przedmiotem.

6. Usługodawca ma prawo do zmiany OWH (przy czym za zmianę rozumie się również częściowe lub całkowite zastąpienie OWH odrębnymi warunkami handlowymi). Każda zmiana OWH wchodzi w życie z dniem jej opublikowania na Stronie Internetowej PAKIET PLUS. Istniejące stosunki umowne będą podlegały nowym OWH od dnia pisemnego powiadomienia Klienta o zmianie. Niniejsze OWH zostały sporządzone w języku polskim. Tekst OWH w innym języku ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi wiążącej części OWH.

Sporządzono w Krakowie, 1 października 2025 r.

PAKIET PLUS sp. z o.o.
Henrich Lauko, kierownik wykonawczy