title_cj_930x300

Siła kuponów rabatowych

Pod koniec września miała miejsce już 18. coroczna konferencja CJU (Customer Journey University), która przynosi najciekawsze informacje ze świata ,,branży online”. Członkowie programów partnerskich z całego świata w tym roku spotkali się w słonecznym Santa Barbara, gdzie zespół Google przedstawił wyniki najnowszych analiz online.

O swoich najnowszych badaniach przeprowadzonych przez ponad 1000 specjalistów ze świata marketingu opowiadali pracownicy i analitycy Google, Kieran Cambell i Andrew Ricker. Badanie zatytułowane: „Zmieniający się konsument cyfrowy: ujawnienie skuteczności kuponów i kodów” trwało sześć miesięcy i otrzymało ciekawy wynik. Kupony jako część strategii współpracy partnerskiej przynosi zarówno krótko jak i długoterminowe korzyści.

„Są one istotną częścią ścieżki zakupowej i szacuje się, że wkrótce będzie ich używać więcej niż połowa konsumentów” powiedział Kieran Campbell. Analizę opierał o prognozy, które przewidują, że w 2021 roku kupony online będzie wykorzystywać 55% amerykanów.

Strategia kuponowa

Kluczowe pytanie, na które odpowiedź była poszukiwana przez Riekera dotyczyło wpływu kuponów na zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Jaka jest odpowiedź? „Przypadki, w których klient dokonuje zakupu i zatrzymuje się, by znaleźć kod rabatowy szacuje się na ok. 6%. Ci klienci najpierw znajdują sklep w którym chcą zrobić zakupy, a potem szukają zniżek. Okazuje się, że pozostałe 94% to zakupy, do których napędza kupon rabatowy”.

Kolejnym celem badania było zrozumienie, czy strategia kuponowa zwiększa prawdopodobieństwo zakupu. ,,W Google wiemy lepiej niż ktokolwiek inny, że reklama i marketing muszą mieć odzwierciedlenie w wynikach biznesowych”. Dlatego analitycy comScore porównali dwie grupy ludzi. Pierwszą, gdzie znaleźli się ludzie, którzy korzystają z kuponów rabatowych, oraz drugą w której konsumenci robią zakupy bez kuponów. Patrząc na ilość zakupów, w pierwszej grupie dokonuje się ich dwa razy więcej.

Wpływ kuponu na markę

Do badania zaangażowała się również wiodąca firma analityczna comScore, która poszerzyła je o kolejne dane. Zadaniem firmy było przeanalizowanie, w jaki sposób strategia kuponowa wpływa na zachowanie konsumentów oraz w jaki sposób kupony wpływają na lojalność wobec marki. „Przekonaliśmy się, że kupony mają istotny wpływ na lojalność wobec marki” – mówi Rieker.

„Osoby otrzymujące kupony rabatowe coraz częściej szukają aktualnych kodów i, co ciekawe, coraz częściej wracają do sklepów, w których je wykorzystały. Przekonaliśmy się, że konsumenci używający kodów rabatowych wygenerowali 5% więcej zysków” powiedział Cambell, dodając, że „pozycja kuponów rabatowych jest o wiele mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. W dzisiejszej dobie ogromnej konkurencji dostawcy mogą, dzięki kuponom rabatowym” – zakończył.

Żródło: : junction.cj.com