Jak realizować skuteczną strategię kuponową ?
1. Atrakcyjny upust
Jezeli chcesz by kampania zadziałała to trzeba wyregulować wysokość upustu. Na agresywną politykę cenową reaguje każdy bez róznicy w dochodach, płci czy innych aspektach. Upust w wysokości -5% dzisiaj juz nikogo nie powali na kolana, różne analizy i studia pokazują, że upust zaczyna działać od cyfry -10%. Upusty ponad -15% przyciągają uwagę on-line klientów, jednak wyniki badań realizowanych w tym segmencie mówią o oczekiwaniach klientów w przedziale -20% a nawet -35%. Każdy segment produktowy jest inny i ma swoje specyfiki. Podczas ustalania upustu motywacyjnego trzeba mieć na uwadze osiągane marże i rentowność produktów, które chcemy zaoferować. Podczas przygotowania kampanii trzeba pamiętać, że chodzi o komunikację akwizycyjną, która powinna motywować klientów do pierwszych zakupów.
2. Daj klientom wybrać
Posiada e-sklep więcej produktów czy usług w swojej ofercie ? Zaoferuj klientom więcej kuponów rabatowych i voucherów. W ten sposób można sobie regulować wysokość upustu w poszczególnych kategoriach czy nawet konkretnych produktach, a otrzymasz w ten sposób mnóstwo jakościowych linków zwrotnych do e-sklepu. Można z sukcesem zmierzyć uczynność poszczególnych kuponów rabatowych i dostosować kampanię do osiągniętych wyników.
3. Kupony rabatowe nie muszą być wyłącznie o wysokości rabatu
Marża już teraz nie jest wysoka i nie trzeba jej dodatkowo obniżać ? Kupon rabatowy nie musi być za każdym razem o wysokości upustu. Zaproponuj swoim klientom za pośrednictwem kuponu naprzykład transport w gratisie czy podarunek. Kombinacja upustu z darmowym transportem jest bardzo efektywna. Proponując klientowi upust – x % na wszystko + darmowy transport przy zakupach nad podana kwotę, nie tylko zwiększa konwersję, ale również ma wpływ na wysokość zakupów w koszyku.
4. Obowiązek gwarancji cen tutaj nie działa
Chcesz osiągnąć sukces w walce konkurencyjnej , ale producent czy dystrybutor wymaga by sprzedawać towar po cenach zalecanych ? Klient szuka najlepszej oferty w porównywarkach cenowych i nie wie u kogo zrobić zakupy. Często w takich przypadkach wygrywają największe e-sklepy. Kupon rabatowy jest jedyną taką okazją jak przyciągnąć klienta do siebie, do swojego e-sklepu, wystarczy zrobić efektywny marketing na portalu kuponowym i dać klientom informację o sobie i promocji. Bardzo dobrym ruchem jest wpisanie wysokości upustu do nazwy produktu. Dostawcy i producenci kontrolują tylko dotrzymywanie zalecanej ceny. A klient już w nazwie otrzymuje informację z wysokością oferowanego upustu.
5. Kupon rabatowy nie musi działać tylko w jednym kanale
Dziś nie można umieścić kuponu rabatowego w czasopismie i spodziewać się, że zostanie tylko w tym kanale sprzedażowym. W praktyce kody kuponowe migrują, głównie za pośrednictwem sieci socialnych, w inne miejsca do dalszych klientów. Można temu zapobiec drogą emitowania jednorazowych unikatowych kodów dynamicznych. Drukując papierowe kupony rabatowe można zmierzyć ich efektywność. W przypadku on-line kampanii można zyskać w ten sposób mnóstwo jakościowych kontaktów e-mail do swojej bazy, które można wykorzystać do kampanii remarketingowej formą newsletterów.