Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe dla Partnerów (dalej jako „OWH”) określają warunki świadczenia usług przez Pakiet Plus Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Czyżówka 16, 30-526 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000611523, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie Wydział XI Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy, REGON 364149444, NIP 5472159963, kapitał zakładowy 5.000,00 złotych wniesiony w całości (dalej jako „Usługodawca”).
I. Definicje podstawowe, przedmiot umowy
1. Poniższe pojęcia posiadają następujące znaczenie:
a) Partner Sprzedaży Wysyłkowej – podmiot prowadzący sklep wysyłkowy lub internetowy, który jako podmiot gospodarczy sprzedaje i wysyła towary z określonych grup produktowych do klientów końcowych w ramach sprzedaży wysyłkowej.
b) Usługodawca – Pakiet Plus Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, zgodnie z danymi podanymi w nagłówku, świadczący usługi związane z dystrybucją Dodatków Reklamowych dla swoich Klientów.
c) Strona Internetowa PAKIET PLUS – serwis internetowy dostępny pod adresem: https://pakietplus.pl/, za pośrednictwem którego Usługodawca oferuje platformę realizacji usług dystrybucji Dodatków Reklamowych w ramach Sieci Sprzedaży Wysyłkowej.
d) Klient – sklep internetowy lub wysyłkowy, ewentualnie inny podmiot lub firma, który zamówił u Dostawcy dystrybucję Materiałów Reklamowych.
e) Dodatki Reklamowe – ulotki, katalogi, vouchery, próbki produktów oraz inne podobne dodatki reklamowe, których dystrybucję Klient zamawia u Usługodawcy zgodnie z niniejszymi OWH, w celu promocji sprzedaży swoich towarów lub usług lub w innych celach reklamowych i promocyjnych.
f) Sieć Sprzedaży Wysyłkowej – sieć Pakiet Plus prowadzona przez Usługodawcę w celu świadczenia usług marketingu bezpośredniego, dzięki której Usługodawca we współpracy z Partnerami Sprzedaży Wysyłkowej zapewnia dostarczanie Dodatków Reklamowych do klientów końcowych.
g) Umowa – umowa o świadczenie usług, na mocy której Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązuje się wobec Usługodawcy do dostarczania uzgodnionej liczby Dodatków Reklamowych wraz z przesyłkami w ramach sprzedaży wysyłkowej do klientów końcowych, na podstawie przyszłych ofert Usługodawcy oraz zamówień Partnera Sprzedaży Wysyłkowej.
h) Strona Umowy – Usługodawca oraz Partner Sprzedaży Wysyłkowej, każda z osobna lub oboje łącznie.
i) Konto Użytkownika – wirtualna przestrzeń, za pośrednictwem której Partner Sprzedaży Wysyłkowej uzyskuje dostęp do systemu Strony Internetowej PAKIET PLUS, umożliwiająca mu wprowadzanie danych lub ich późniejsze przetwarzanie, zawsze zgodnie z warunkami określonymi w Umowie i/lub OWH. Dostęp do Konta Użytkownika możliwy jest wyłącznie na podstawie przypisanych danych logowania.
j) Dane logowania – nazwa użytkownika oraz hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do systemu na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, przypisane przez Usługodawcę Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej lub wybrane przez samego Partnera.
2. Usługodawca przekazuje Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej Dodatki Reklamowe nieodpłatnie. Partner Sprzedaży Wysyłkowej wkłada lub dołącza przekazane przez Usługodawcę Dodatki Reklamowe do swoich paczek z towarami, które następnie wysyła do klientów końcowych. Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej przysługuje wynagrodzenie w uzgodnionej wysokości za każdorazowe włożenie lub dołączenie Dodatku Reklamowego do przesyłki i jej wysyłkę do klienta końcowego.
3. Niniejsze OWH mają zastosowanie do wszystkich relacji handlowych zawieranych pomiędzy Usługodawcą a Partnerem Sprzedaży Wysyłkowej w ramach powyżej określonego przedmiotu Umowy. Wkładanie lub dołączanie Dodatków Reklamowych do paczek Partnera Sprzedaży Wysyłkowej odbywa się każdorazowo na podstawie odrębnego pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy Usługodawcą a Partnerem. Ani niniejsze OWH, ani samo zalogowanie się Partnera Sprzedaży Wysyłkowej do Sieci Sprzedaży Wysyłkowej, o którym mowa w punkcie II. niniejszych OWH, nie skutkują powstaniem obowiązku po stronie Dostawcy do zapewnienia Partnerowi Dodatków Reklamowych do dystrybucji.
4. Partner Sprzedaży Wysyłkowej wyraża jednoznaczną zgodę na treść niniejszych OWH poprzez zalogowanie się do Sieci Sprzedaży Wysyłkowej za pośrednictwem Strony Internetowej PAKIET PLUS. Odmienne, sprzeczne lub uzupełniające ogólne warunki handlowe Partnera Sprzedaży Wysyłkowej stają się częścią Umowy wyłącznie w przypadku, gdy Dostawca wyrazi na piśmie bezwarunkową zgodę na ich obowiązywanie.
5. Indywidualne uzgodnienia dokonane pomiędzy Stronami w poszczególnych przypadkach (w tym zaakceptowane zamówienia, ustalenia dodatkowe, aneksy i zmiany) mają zawsze pierwszeństwo przed niniejszymi OWH. O treści takich uzgodnień decyduje pisemna umowa lub pisemne potwierdzenie wydane przez Usługodawcę.
II. Logowanie Partnera Sprzedaży Wysyłkowej, zawarcie umowy
1. Poprzez rejestrację na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, Partner Sprzedaży Wysyłkowej wyraża chęć zawarcia Umowy. Po otrzymaniu każdej z takich propozycji (logowań), Usługodawca ma prawo według własnego uznania zdecydować o ich akceptacji. Akceptacja propozycji następuje poprzez pisemne potwierdzenie przesłane przez Usługodawcę na adres e-mail Partnera Sprzedaży Wysyłkowej oraz poprzez aktywację jego Konta Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, z czym wiąże się skuteczne zawarcie Umowy.
2. Rejestracja jako Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest dostępna wyłącznie dla podmiotów będących przedsiębiorcami. Warunkiem ważności logowania jest także pełna zdolność do czynności prawnych osoby dokonującej logowania w imieniu podmiotu gospodarczego.
3. W trakcie rejestracji Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest zobowiązany podać kompletne i prawidłowe dane:
a) dane firmy, np. firmę, numer identyfikacyjny, aktualny adres siedziby lub miejsca prowadzenia działalności (bez skrytek pocztowych);
b) dane osoby kontaktowej, tj. imię, nazwisko, numer telefonu (nie może to być numer ze specjalnymi opłatami), adres e-mail;
c) dane dotyczące dostawy Dodatków Reklamowych;
d) dane sklepu internetowego, np. adres(y) strony internetowej, za pośrednictwem której Partner Sprzedaży Wysyłkowej oferuje produkty, przewidywaną liczbę miesięcznych przesyłek z produktami, a także inne wymagane specyfikacje. Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest również zobowiązany podać wszystkie dane wymagane do wystawienia prawidłowej faktury VAT.
4. Logowania osoby prawnej może dokonać wyłącznie osoba fizyczna (osoby fizyczne) uprawniona do reprezentowania tej osoby prawnej zgodnie z odpowiednimi przepisami lub wewnętrznymi regulacjami tej osoby prawnej, przy czym każdorazowo należy podać jej pełne imię i nazwisko wraz z funkcją.
5. W przypadku zmiany danych po logowaniu, Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest niezwłocznie zaktualizować dane w swoim Koncie Użytkownika.
6. Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest zobowiązany do zachowania poufności swoich danych dostępowych i należytego zabezpieczenia dostępu do swojego Konta Użytkownika. Usługodawca nie udostępnia danych rejestracyjnych Partnera Sprzedaży Wysyłkowej osobom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest do tego zobowiązany przepisami prawa lub orzeczeniem wydanym zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Partner Sprzedaży Wysyłkowej ponosi odpowiedzialność za wszystkie działania podejmowane w ramach jego Konta Użytkownika przy użyciu danych logowania.
8. Konto Użytkownika Partnera Sprzedaży Wysyłkowej może być przekazane osobie trzeciej wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody Usługodawcy.
III. Zamawianie Dodatków Reklamowych
1. Po aktywacji Konta Użytkownika Partnera Sprzedaży Wysyłkowej, Usługodawca może przekazać mu listę aktualnie dostępnych do wysyłki Dodatków Reklamowych („Oferta”), za pośrednictwem Konta Użytkownika Partnera Sprzedaży Wysyłkowej, poprzez publikację na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, jak również w formie wiadomości e-mail. W przypadku, gdy Partner Sprzedaży Wysyłkowej wyrazi zainteresowanie dołączaniem do swoich przesyłek określonych Dodatków Reklamowych z bieżącej Oferty, powinien potwierdzić chęć ich wysyłki za pośrednictwem Konta Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS („Zamówienie”). Następnie Usługodawca przesyła Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej, za pośrednictwem jego Konta Użytkownika, szczegółowe informacje dotyczące Dodatków Reklamowych, ich ilości oraz terminów dostawy („Termin dostawy”), co stanowi przyjęcie Zamówienia.
2. Usługodawca przekazuje również za pośrednictwem jego Konta Użytkownika informację o okresie, w którym Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest do wysyłki odpowiednich Dodatków Reklamowych („Okres wysyłki”). Okres wysyłki jest wiążący dla Partnera Sprzedaży Wysyłkowej.
3. Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej nie przysługuje roszczenie o dostawę określonych Dodatków Reklamowych ani o ich konkretną ilość, a Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia Partnera Sprzedaży Wysyłkowej lub do przedstawienia mu innej Oferty, niezgodnej z jego Zamówieniem, według własnego uznania. Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie jest zobowiązany do przyjęcia tak zmodyfikowanej lub nowej Oferty.
IV. Dostawa Dodatków Reklamowych; Przejście prawa własności Dodatków Reklamowych
1. Usługodawca dostarcza uzgodnione Dodatki Reklamowe bezpłatnie na uzgodniony z Partnerem Sprzedaży Wysyłkowej adres dostawy.
2. Jeżeli został ustalony Okres wysyłki, Usługodawca dostarcza Dodatki Reklamowe najpóźniej w Terminie Dostawy. Jeśli z jakiegokolwiek powodu Usługodawca nie może dotrzymać Terminu Dostawy (np. z powodu opóźnionego lub wadliwego dostarczenia Dodatków Reklamowych przez Klienta albo z powodu siły wyższej), może wyznaczyć nowy Termin Dostawy. W przypadku opóźnienia dostawy Dodatków Reklamowych względem Terminu Dostawy, Okres wysyłki zostaje odpowiednio przedłużony o czas trwania opóźnienia. Jeżeli z powodu takiego przedłużenia Okresu wysyłki Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie jest w stanie wypełnić zobowiązań wynikających z Umowy (np. z powodu niewystarczającej liczby przesyłek w danym okresie), Strony Umowy uzgodnią dłuższy Okres wysyłki lub zmniejszenie liczby Dodatków Reklamowych przeznaczonych do wysyłki, tak aby Partner Sprzedaży Wysyłkowej mógł je wszystkie dostarczyć w ramach Okresu wysyłki.
3. Przed wysyłką Dodatków Reklamowych do Partnera Sprzedaży Wysyłkowej, Usługodawca zobowiązany jest do sprawdzenia dostarczonych przez Klientów Dodatków Reklamowych pod kątem ewentualnych wad.
4. W przypadku, gdy Usługodawca nie otrzyma Dodatków Reklamowych od Klientów w uzgodnionym terminie, otrzyma je w mniejszej ilości lub z wadami, może częściowo lub całkowicie anulować Zamówienie Partnera Sprzedaży Wysyłkowej dotyczące tych Dodatków Reklamowych. Usługodawca jest zobowiązany poinformować Partnera Sprzedaży Wysyłkowej o całkowitym lub częściowym anulowaniu Zamówienia z jednego z powodów wskazanych w poprzednim zdaniu, bez zbędnej zwłoki, za pośrednictwem wiadomości e-mail. Anulowanie Zamówienia staje się skuteczne z chwilą jego doręczenia Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej. W związku z anulowaniem Zamówienia Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej nie przysługuje wynagrodzenie zgodnie z punktem VI. niniejszych OWH.
5. Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie nabywa prawa własności do Dodatków Reklamowych. Prawo własności do Dodatków Reklamowych pozostaje po stronie Klienta i przechodzi z Klienta na odbiorcę końcowego w momencie dostarczenia Dodatków Reklamowych odbiorcy końcowemu przez Partnera Sprzedaży Wysyłkowej. Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest zobowiązany do doręczenia Dodatków Reklamowych swoim odbiorcom końcowym, umożliwiając im swobodne nimi dysponowanie. Prawo własności do Dodatków Reklamowych przechodzi na odbiorcę końcowego z chwilą ich doręczenia.
V. Zobowiązania Partnera Sprzedaży Wysyłkowej
1. Niezwłocznie po dostarczeniu Dodatków Reklamowych, Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest zobowiązany do sprawdzenia czy Dodatki Reklamowe nie wykazują oczywistych wad (np. uszkodzenia w transporcie, dostarczenie mniejszej ilości, dostarczenie niewłaściwych Dodatków Reklamowych, widoczne wady druku itp.). Partner Sprzedaży Wysyłkowej niezwłocznie zgłasza wykryte wady Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub Strony Internetowej PAKIET PLUS. Powyższe dotyczy również sytuacji, gdy Partner Sprzedaży Wysyłkowej wykryje wady później. Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie jest uprawniony do wysyłania wadliwych Dodatków Reklamowych swoim klientom. Partner Sprzedaży Wysyłkowej postępuje z wadliwymi Dodatkami Reklamowymi lub Dodatkami dostarczonymi w nadmiarze zgodnie z instrukcjami Usługodawcy (np. wadliwe Dodatki Reklamowe zostaną zwrócone na koszt Usługodawcy lub zostaną zniszczone przez Partnera). Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej nie przysługuje wynagrodzenie zgodnie z punktem VI. niniejszych OWH, jeżeli wadliwe Dodatki Reklamowe zostaną wysłane do odbiorców końcowych wbrew powyższym postanowieniom.
2. Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest do obchodzenia się z otrzymanymi Dodatkami Reklamowymi z należytą starannością zawodową, w szczególności podczas ich magazynowania, pakowania i wysyłki – co najmniej z taką samą starannością, z jaką obchodzi się z własnymi produktami. Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest umieszczać Dodatki Reklamowe w przesyłkach w stanie nienaruszonym, niepogniecionym i niezłożonym. W wyjątkowych przypadkach Partner Sprzedaży Wysyłkowej może złożyć drukowane Dodatki Reklamowe, jednak tylko w niezbędnym zakresie, jeśli nie mieszczą się one w przesyłce. Partner odpowiada względem Usługodawcy za szkody powstałe na Dodatkach Reklamowych do momentu ich doręczenia odbiorcy końcowemu wraz z przesyłką.
3. Partner Sprzedaży Wysyłkowej załącza lub pakuje Dodatki Reklamowe w uzgodnionej liczbie do ustalonej liczby przesyłek produktowych dla swoich odbiorców końcowych i wysyła je lub dostarcza wraz z nimi. Do każdej przesyłki produktowej dołączane są wyłącznie te Dodatki Reklamowe, które zostały przypisane przez Usługodawcę. O ile nie uzgodniono inaczej, do jednej przesyłki mogą być dołączone maksymalnie cztery Dodatki Reklamowe. Po rozdystrybuowaniu wszystkich dostarczonych Dodatków Reklamowych, Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Usługodawcę za pośrednictwem Strony Internetowej PAKIET PLUS. Partner ma obowiązek umieszczać Dodatki Reklamowe w przesyłkach w stanie nienaruszonym, niepogniecionym i niezłożonym, z wyjątkiem sytuacji opisanej w punkcie V.2.
4. Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie może dołączać Dodatków Reklamowych do produktu, którego forma sprzedaży jest niedozwolona lub który narusza prawa osób trzecich albo jest sprzeczny z dobrymi obyczajami.
5. Partner Sprzedaży Wysyłkowej ma obowiązek co najmniej raz na dwa tygodnie wprowadzać do swojego Konta Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS prawdziwe i kompletne dane dotyczące liczby i rodzaju wysłanych Dodatków Reklamowych. Po całkowitej dystrybucji Dodatków Reklamowych zgodnie z Zamówieniem, Partner niezwłocznie informuje o tym Usługodawcę za pośrednictwem Stronie Internetowej PAKIET PLUS. W przypadku niewypełnienia tego obowiązku w ciągu 2 miesięcy od upływu Okresu wysyłki (zgodnie z punktem III.2. OWH), wygasa prawo Partnera do wynagrodzenia za wysyłkę Dodatków Reklamowych, które nie zostały odpowiednio i terminowo zgłoszone w jego Koncie Użytkownika.
6. O ile Partner Sprzedaży Wysyłkowej i Usługodawca nie uzgodnili inaczej, Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązuje się do załączania do każdej przesyłki produktowej wyłącznie tych Dodatków Reklamowych, które zostały dostarczone przez Usługodawcę i do niezałączania materiałów reklamowych innych podmiotów trzecich. Niezależnie od powyższego ograniczenia, Partner Sprzedaży Wysyłkowej może dołączać do konkretnej przesyłki własne materiały reklamowe, pod warunkiem że promują one wyłącznie produkty i usługi oferowane bezpośrednio przez niego.
7. Na żądanie Usługodawcy Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest niezwłocznie przedstawić odpowiednie dokumenty potwierdzające, że rzeczywiście wysłał deklarowaną liczbę Dodatków Reklamowych z określoną liczbą przesyłek produktowych (np. potwierdzenia nadania lub dokumenty księgowe i rozliczeniowe firmy kurierskiej lub pocztowej). Usługodawca zobowiązuje się nie udostępniać tych dokumentów osobom trzecim, za wyjątkiem przypadków, gdy jest to konieczne dla obrony praw Usługodawcy w toku postępowania sądowego. Strony Umowy zobowiązane są przestrzegać obowiązujących przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
8. Partner Sprzedaży Wysyłkowej ma dostęp do wszystkich statystyk i dotyczących go danych w swoim Koncie Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS.
9. Na czas obowiązywania Umowy Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązuje się nie uczestniczyć w żadnym projekcie sieci sprzedaży wysyłkowej o takim samym lub podobnym charakterze, prowadzonym przez podmioty trzecie świadczące podobne lub tożsame usługi jak Usługodawca zgodnie z niniejszymi OWH.
VI. Wynagrodzenie, warunki płatności
1. Partner Sprzedaży Wysyłkowej ma prawo do wynagrodzenia za każdy Dodatek Reklamowy wysłany zgodnie z Zamówieniem i niniejszymi OWH. W osobistym Koncie Użytkownika Partnera Sprzedaży Wysyłkowej na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, przy każdej Ofercie na wysyłkę odpowiedniej liczby Dodatków Reklamowych, widoczna jest oferowana stawka wynagrodzenia. Zawarcie umowy następuje poprzez akceptację Zamówienia przez Usługodawcę zgodnie z art. III pkt 1 niniejszych OWH, o ile Strony nie ustaliły innego wynagrodzenia w odrębnej umowie indywidualnej. Wynagrodzenie wypłacane jest kumulatywnie za każdy Dodatek Reklamowy (także w przypadku wysyłki różnych Dodatków Reklamowych w jednej przesyłce), jeśli wysyłka ta jest zgodna z Umową i niniejszymi OWH. Wysokość wynagrodzenia ustalana jest wyłącznie na podstawie danych Usługodawcy; inne sposoby mierzenia lub kalkulacji wynagrodzenia nie są dopuszczalne.
2. O ile nie wskazano inaczej, wszystkie kwoty wynagrodzenia podane na Stronie Internetowej PAKIET PLUS i w ofertach Usługodawcy rozumiane są jako kwoty netto, tj. bez podatku od wartości dodanej („VAT”). Do wynagrodzenia dolicza się VAT w wysokości określonej przepisami prawa, jeżeli jego zapłata jest obowiązkowa zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Rozliczenie dokonywane przez Partnera Sprzedaży Wysyłkowej za dany miesiąc kalendarzowy realizowane jest przez Usługodawcę do 15. dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, za który rozliczenie jest dokonywane. Rozliczenie odbywa się na podstawie faktury wystawionej przez Partnera Sprzedaży Wysyłkowej w oparciu o dane przedstawione przez Usługodawcę. W podanym terminie oraz poprzez Konto Użytkownika Partnera Sprzedaży Wysyłkowej na Stronie Internetowej PAKIET PLUS, Usługodawca udostępnia kwotę wynagrodzenia, za którą powstało roszczenie w poprzednim miesiącu kalendarzowym oraz przesyła te dane Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej e-mailem. O ile nie ustalono inaczej, prawo Partnera Sprzedaży Wysyłkowej do rozliczenia wynagrodzenia powstaje dopiero po osiągnięciu łącznej kwoty wynagrodzenia w wysokości co najmniej 100 € netto („Minimalna kwota do wypłaty”). W przypadku miesiąca grudnia kwota Minimalna kwota do wypłaty wynosi 40 € netto, chyba że Usługodawca postanowi inaczej. Jeśli wynagrodzenie Partnera za dany miesiąc nie osiągnie Minimalnej kwoty do wypłaty, suma jest przenoszona na następny miesiąc, aż do osiągnięcia Minimalnej kwoty do wypłaty. Partner nie może żądać zapłaty odsetek od kwot, które nie zostały wcześniej wypłacone, ponieważ termin płatności jeszcze nie nastąpił zgodnie z poprzednimi postanowieniami.
4. Po otrzymaniu rozliczenia Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest w ciągu 15 dni wystawić fakturę VAT na odpowiednią kwotę oraz załączyć jej elektroniczną wersję w formacie PDF na Stronie Internetowej PAKIET PLUS do prawidłowego rozliczenia. Termin płatności faktury wynosi 14 dni od dnia jej wystawienia lub załączenia do Konta Użytkownika. W przypadku problemów technicznych z załączeniem faktury Partner zobowiązany jest przesłać ją e-mailem na adres info@pakietplus.pl lub inny wskazany przez Usługodawcę. Niewystawienie faktury lub niezałączenie jej do Konta Użytkownika w ciągu 45 dni od rozliczenia skutkuje wygaśnięciem prawa do wynagrodzenia. W przypadku, gdy Partner podaje na fakturze zagraniczne konto bankowe spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a Usługodawca musi dokonać przelewu zagranicznego w euro lub walucie obcej, wszelkie opłaty z tym związane ponosi Partner Sprzedaży Wysyłkowej. Usługodawca ma prawo potrącić od wynagrodzenia odpowiednią kwotę za opłaty przelewu zagranicznego, co Partner Sprzedaży Wysyłkowej akceptuje.
5. Partner Sprzedaży Wysyłkowej jest zobowiązany do podania w swoim Koncie Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS zmiennego symbolu wystawionej faktury, powiązanego z danym rozliczeniem. Tym działaniem Partner Sprzedaży Wysyłkowej potwierdza poprawność rozliczenia wynagrodzenia i wyraża zgodę na jego treść.
6. Po otrzymaniu rozliczenia Partner Sprzedaży Wysyłkowej może w terminie 5 dni roboczych zgłosić zastrzeżenia co do wysokości wynagrodzenia. Usługodawca rozpatrzy reklamację i w ciągu 30 dni prześle odpowiedź Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej. Jeżeli Usługodawca uzna reklamację za zasadną, rozliczy różnicę w następnym rozliczeniu. Brak zgłoszenia zastrzeżeń w terminie 5 dni od otrzymania rozliczenia powoduje wygaśnięcie prawa do reklamacji, a rozliczona kwota uważana jest za ostateczną.
7. Partner Sprzedaży Wysyłkowej zobowiązany jest na bieżąco aktualizować dane rozliczeniowe i dane bankowe w swoim Koncie Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS. Rozliczenie wynagrodzenia następuje na podstawie danych widocznych w koncie Partnera Sprzedaży Wysyłkowej na ostatni dzień danego miesiąca kalendarzowego.
8. Usługodawca jest upoważniony do zmiany systemu wynagrodzeń ze skutkiem na przyszłość. Każda zmiana wchodzi w życie z dniem pisemnego powiadomienia Partnera Sprzedaży Wysyłkowej.
9. Usługodawca jest uprawniony do jednostronnego kompensowania wszelkich roszczeń pieniężnych wobec Partnera Sprzedaży Wysyłkowej z zobowiązaniem do zapłaty wynagrodzenia. Uprawnienie to obejmuje także kompensację wierzytelności, które nie są jeszcze wymagalne oraz kompensację wymagalnych wierzytelności wobec niewymagalnych i odwrotnie.
VII. Zabroniona manipulacja
1. Zabronioną Manipulacją jest każda próba obejścia przez Partnera Sprzedaży Wysyłkowej systemu oraz zasad ustalania wynagrodzenia i rozliczeń stosowanych przez Usługodawcę zgodnie z niniejszymi OWH lub Umową, przy użyciu środków technicznych lub innych działań (w tym między innymi: podawanie nieprawidłowych danych dotyczących miesięcznej liczby przesyłek, zgłaszanie nieprawdziwego stanu wysyłki Dodatków Reklamowych, niewysyłanie lub niszczenie Dodatków Reklamowych, dołączanie wielu Dodatków Reklamowych tego samego rodzaju do jednej przesyłki, wysyłka uszkodzonych lub nieuzasadnione złożonych Dodatków Reklamowych itp.) („Zabroniona Manipulacja”). Usługodawca niezwłocznie poinformuje Partnera Sprzedaży Wysyłkowej o podejrzeniu Zabronionej Manipulacji. Jeżeli Usługodawca i Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie wyjaśnią wspólnie i bezspornie takiego podejrzenia w rozsądnym terminie, Usługodawca na potrzeby niniejszej Umowy i OWH uzna wystąpienie Zabronionej Manipulacji za przesądzone. Wystąpienie Zabronionej Manipulacji w odniesieniu do całej partii przesyłek objętych danym Zamówieniem uważa się za dowiedzione m.in. w przypadku potwierdzenia jej zaistnienia już w jednej przesyłce w drodze zakupu kontrolowanego. W przypadku stwierdzenia Zabronionej Manipulacji wygasa roszczenie o wynagrodzenie lub takie roszczenie w ogóle nie powstaje zgodnie z punktem VI. niniejszych OWH.
2. Usługodawca jest uprawniony do kontroli i sprawdzenia, czy ze strony Partnera Sprzedaży Wysyłkowej nie dochodzi do Zabronionej Manipulacji, w dowolnym momencie trwania Umowy, w szczególności poprzez losowe zakupy kontrolne u Partnera oraz żądanie przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających, że Partner faktycznie wysłał zgłoszoną liczbę Dodatków Reklamowych z podaną liczbą przesyłek (zgodnie z punktem V.7. niniejszych OWH). Zawierając niniejszą Umowę, Partner wyraża zgodę na powyższe działania kontrolne ze strony Usługodawcy.
3. W przypadku uzasadnionego podejrzenia Zabronionej Manipulacji Usługodawca jest uprawniony do zablokowania Konta Użytkownika Partnera Sprzedaży Wysyłkowej na Stronie Internetowej PAKIET PLUS oraz do wstrzymania wysyłki uzgodnionych Dodatków Reklamowych, a także do wstrzymania wypłaty należnych roszczeń Partnera Sprzedaży Wysyłkowej, do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy w rozsądnym terminie. W pozostałym zakresie zastosowanie mają postanowienia punktu VII. niniejszych OWH.
4. W przypadku stwierdzenia Zabronionej Manipulacji Usługodawca ma prawo zablokować dostęp Partnera Sprzedaży Wysyłkowej do jego Konta Użytkownika na Stronie Internetowej PAKIET PLUS.
VIII. Czas trwania Umowy i jej rozwiązanie
1. Stosunek umowny pomiędzy Partnerem Sprzedaży Wysyłkowej a Usługodawcą zostaje zawarty, zgodnie z punktem II.1. niniejszych OWH, na czas nieokreślony.
2. Poza sposobami rozwiązania Umowy określonymi w niniejszych OWH, Umowa może zostać rozwiązana także w drodze pisemnego porozumienia obu Stron Umowy, jak również poprzez wypowiedzenie przez którąkolwiek ze Stron Umowy, bez podania przyczyny, z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Bieg okresu wypowiedzenia rozpoczyna się pierwszego dnia miesiąca następującego po doręczeniu wypowiedzenia drugiej Stronie Umowy.
3. Usługodawca jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w przypadku istotnego naruszenia jej postanowień, a także w następujących przypadkach:
a) jeśli Partner Sprzedaży Wysyłkowej naruszył którekolwiek ze swoich zobowiązań określonych w punktach V.5., V.6. lub V.7. niniejszych OWH;
b) jeśli Partner Sprzedaży Wysyłkowej dopuścił się jakiejkolwiek Zabronionej Manipulacji zgodnie z punktem VII. niniejszych OWH;
c) jeśli Partner Sprzedaży Wysyłkowej naruszył obowiązek zachowania poufności określony w punkcie IX. niniejszych OWH.
IX. Poufność
1. W trakcie realizacji Umowy Strona może uzyskać informacje od drugiej Strony, które jedna Strona („Strona ujawniająca”) ujawnia drugiej Stronie („Stronie otrzymującej”) lub o których Strona otrzymująca dowiaduje się w trakcie wykonywania Umowy, w szczególności strategie biznesowe i rynkowe, informacje o cenach, dane sprzedażowe, dane klientów, plany marketingowe, warunki współpracy, warunki zaopatrzenia i zakupu oraz inne dane finansowe i handlowe (zwane dalej „Informacjami Poufnymi”).
2. Strony zobowiązują się wykorzystywać Informacje Poufne wyłącznie w celu realizacji niniejszej Umowy i jedynie w niezbędnym zakresie, tak aby Informacje Poufne znały wyłącznie te osoby działające lub zatrudnione przez Strony, których znajomość tych informacji jest konieczna do prawidłowego wykonania Umowy.
3. Strona otrzymująca zobowiązuje się stosować co najmniej taki sam poziom należytej staranności w ochronie Informacji Poufnych Strony ujawniającej, jaki stosuje w celu ochrony własnych informacji poufnych. W szczególności zobowiązanie to obejmuje podejmowanie rozsądnych środków mających na celu zabezpieczenie Informacji Poufnych przed nieuprawnionym ujawnieniem, kopiowaniem lub wykorzystaniem.
4. Obowiązek zachowania poufności nie dotyczy (i) Informacji Poufnych, które w momencie ujawnienia są publicznie znane i co do których Strona otrzymująca może to wiarygodnie wykazać, (ii) Informacji Poufnych, które po ujawnieniu stały się publicznie znane, pod warunkiem, że ujawnienie nie nastąpiło z naruszeniem obowiązku poufności wynikającego z Umowy lub prawa, (iii) Informacji Poufnych, które Strona otrzymująca posiadała już przed ujawnieniem i bez obowiązku zachowania poufności wobec tych informacji i które nie zostały pozyskane w sposób bezprawny, (iv) Informacji Poufnych niezależnie opracowanych przez Stronę otrzymującą bez wykorzystania Informacji Poufnych Strony ujawniającej, co Strona otrzymująca może wiarygodnie wykazać, lub (v) sytuacji, w których Strona otrzymująca jest zobowiązana do ujawnienia Informacji Poufnych na mocy przepisów prawa lub decyzji organu publicznego.
5. Obowiązek zachowania poufności na podstawie niniejszego punktu IX. obowiązuje przez czas trwania Umowy oraz przez okres dalszych trzech lat.
X. Postanowienia końcowe
1. Niniejsze OWH wchodzą w życie z dniem 1 października 2025 roku. Wszystkie stosunki umowne zawarte pomiędzy Partnerem Sprzedaży Wysyłkowej a Usługodawcą od dnia wejścia w życie niniejszych OWH podlegają ich postanowieniom, o ile nie zostanie postanowione inaczej.
2. Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Partnerem Sprzedaży Wysyłkowej wynikające ze stosunku umownego regulowanego niniejszymi OWH, jak również roszczenia odszkodowawcze wynikające z tego stosunku umownego, będą rozstrzygane przez sąd polski właściwy dla siedziby Usługodawcy, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. Zobowiązania umowne zawarte w niniejszych OWH oraz Umowie podlegają prawu Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Jeżeli niniejsze OWH wymagają formy pisemnej, uznaje się, że każde powiadomienie wysłane drugiej Stronie Umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej na jej adres e-mail spełnia ten wymóg. Powyższe nie dotyczy wypowiedzenia umowy – w takim przypadku oświadczenie woli o rozwiązaniu umowy musi zostać doręczone drugiej Stronie w formie pisemnej przesyłką poleconą za pośrednictwem poczty.
4. Partner Sprzedaży Wysyłkowej nie jest uprawniony do przeniesienia jakichkolwiek praw ani obowiązków wynikających z Umowy ani jej części na osoby trzecie, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy.
5. Partner Sprzedaży Wysyłkowej oświadcza, że przed rejestracją w Sieci Sprzedaży Wysyłkowej Usługodawcy zgodnie z punktem II.1. niniejszych OWH zapoznał się z ich treścią, w pełni je rozumie, akceptuje je bez zastrzeżeń i zobowiązuje się do ich przestrzegania. Partner Sprzedaży Wysyłkowej akceptuje również stosowanie prawa Rzeczpospolitej Polskiej jako prawa właściwego do interpretacji, stosowania i wykonania zobowiązań Stron wynikających z niniejszych OWH lub związanych z ich przedmiotem.
6. Usługodawca ma prawo do zmiany lub uzupełnienia niniejszych OWH (przy czym za zmianę rozumie się również częściową lub całkowitą ich wymianę na nowe lub indywidualne warunki handlowe). Każda zmiana OWH wchodzi w życie w dniu jej opublikowania na Stronie Internetowej PAKIET PLUS. Istniejące stosunki umowne podlegają nowym OWH od dnia doręczenia Partnerowi Sprzedaży Wysyłkowej pisemnego zawiadomienia o zmianie.
7. Niniejsze OWH sporządzone są w języku polskim. Ich wersja w innym języku ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi wiążącej prawnie części niniejszych OWH.
Sporządzono w Krakowie, dnia 1 października 2025 r.
PAKIET PlUS Sp. z o.o.
Henrich Lauko, kierownik wykonawczy