Międzynarodowe badanie GfK. Materiały reklamowe dołączone do przesyłek mają duży potencjał.

Agencja badawcza GfK przeprowadziła badanie “European kuponing”, którego celem jest do wykorzystania w materiałów promocyjnych w przesyłkach.

W ramach badań przeprowadzono wywiady z 2400 respondentami w wieku 18-65 lat w ośmiu krajach Europy (Niemcy, Włochy, Hiszpania, Francja, Polska, Szwecja, Wielka Brytania i Holandia). Badania na poziomie europejskim wykazały wysoki potencjał reklamy w przesyłkach. 87% respondentów akceptuje materiały promocyjne w przesyłkach. Jeden materiał czytany jest średnio przez 3 osoby.

Około 80% badanych otrzymało materiały promocyjne, w tym ponad jedna trzecia respondentów materiały za bardzo interesujące. Ponadto 42% respondentów przeczytało i odwiedziło stronę reklamodawcy. 67% respondentów stwierdziło, że w przyszłości z wysokim lub bardzo wysokim prawdopodobieństwem wykorzysta otrzymane materiały, o ile będą dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.

Respondenci byli szczególnie zainteresowani próbkami produktów i książeczkami kuponowymi, a także ulotkami z kuponami bonusowymi. Badanie wykazało również, że respondenci z Włoch, Polski i Hiszpanii są bardziej otwarcie materiałów promocyjnych