Jak efektywnie współpracować z portalami kuponowymi?

Wielu sprzedawców uważa, że portale kuponowe nie są odpowiednim wyborem dla ich programów partnerskich. Obawiają się, że współpraca może zaszkodzić ich marce. Prawdą jest, że marketing kuponowy wymaga kompleksowej strategii oraz umiejętnego korzystania z  technologii w celu zapewnienia realizacji celów. Jednak portale kuponowe mogą okazać się skutecznym sposobem na zwiększenie świadomości o marce i dźwignią sprzedaży. Portale mają szeroki zasięg i dostęp do ogromnej bazy użytkowników, które mogą przyczynić się do zyskania nowych klientów i ich lojalności. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z portalami kuponowymi, oto kilka wskazówek, które pomogą ci upewnić się, że współpraca będzie skuteczna.

blog-balik-kupony-0816-sk (1)

 

Jak najefektywniej współpracować z portalami kuponowymi :

1. Aktywne zarządzanie relacjami

Najlepszym sposobem na korzystanie z portali kuponowych jest ściśła współpraca ze stroną przeciwną – portalem kuponowym budującym strategię na wymiar dla twojej marki. To pozwoli ci realizować właściwe decyzje, optymalizować kampanie i zapewnić ich mierzalność podczas realizacji założonych celów. Jeśli nie masz zapas czasu i środków, aby zapewnić sobie zawsze aktualne informacji, nie należy oczekiwać więcej niż średnie wyniki..

2. Dokładny dobór partnerów

Nie musisz pracować z setkami portali kuponowych, aby uzyskać pożądane wyniki. Właściwy dobór i selekcja partnerów pozwala realizować działania marketingowe zgodnie z założonymi planami i budgetem. Ocena wszystkich portali, jednakże jest prawie niemożliwa. Dlatego jest istotne, aby współpracować z partnerami, którzy są innowacyjni i  skoncentrowani na osiąganiu wyników.

3. Zapewnienie zgodności

Menedżerowie powinni mieć jasność co do tego, co jest dopuszczalnym działaniem na portalach kuponowych. Często można spotkać się z zakupem znaków towarowych jako słów kluczowych w Google AdWords, promocją nieaktualnych ofert czy zmuszania do taktyki klikania. Skuteczną metodą aktywnego śledzenia portali kuponowych jest raz na tydzień sprawdzenie stron dużych partnerów i kontrola czy wszystko jest prawidłowo zabezpieczone.

4. Wynagrodzenie ustalone według ceny

Coraz częściej detaliści starają się zrównać kwotę prowizji z promowanych działań z upustem dla klienta. Na przykład klient, który dotarł na podstawie newslettera portalu kuponowego może okazać się o wiele bardziej wartościowy niż klient, który przyszedł po  wyszukiwaniu po znaku towarowym i był już w koszyku. Aby stworzyć działającą relację z portalem kuponowym, warto dostosować strukturę prowizji i wynagradzać swoich partnerów od działań, które są tego warte i uniknąć płacenia tych kontrproduktywnych. Twoja strategia kuponowa powinna skupić się na górnej części lejka, głównie na pozyskaniu klientów oraz zapobieganiu opuszczeniu klienta koszyka przed zapłatą.

5. Oferty i ich umieszczenie

Po wybraniu swojego partnera, można skupić się na budowaniu relacji z indywidualnym portalem kuponowym i korzystać ze wszystkich oferowanych przez różne programy możliwości (portale społecznościowe, e-mail, category placement, …).

6. Śledzenie wyników

Ważne jest, aby korzystać z platformy śledzenia, która pozwoli ci uzyskać pełny obraz tego, skąd przychodzą klienci. Prawidłowe śledzenie pokaże, które działalności pomocnicza są przyrostowe a które obniżają marże. Monitorowanie i analiza zachowania klientów regularnie pozwala zrozumieć, co zwiększa średnią wartość zamówień i poprawić osiągnięcia swoich celów.

7. Aktualizacja inforamacji

Może się to wydawać oczywiste, ale ważne jest, aby zachować tylko aktualne oferty. Trzeba zabezpieczyć aktywne dodawanie i usuwanie kuponów i promocji, aby uniknąć zniechęceniu  klienta, że  nie jest w stanie skorzystać z oferty, która już wygasła. Wypróbuj kilka różnych rodzajów ofert, aby zobaczyć, jak działa rynek. Wielu handlowców woli oferty przyciągające nowych klientów i zwiększające średnią wartość zamówienia.